16 Haziran 2014 Pazartesi

Reklamlanma Ücreti

Reklamlanma Ücreti başlıklı bir yazıdan alıntıdır.

Reklam Bebek
Her şeyin paraya dökülebildiği bir devirde devrediyor günlerimiz. İnsanın derdi; olmaktan bile önce reklam. Değil mi ama? Dizilerde sanal reklam, internet sitelerinde banner reklam, futbolcuların bir g.tünde eksik diyecekken oraya da koyulan reklam ilk aklıma gelenler. Şirketlerin kendi ürünlerinde reklam yapmaları artık olağan karşılanır olmuş bir dünyada yaşıyoruz zaten. İnsanların kocaman GAP veya NIKE yazıları ile gezmeyi bir karizma arttırıcı unsur olarak gördükleri dünya ile çakışık bu dünya. Bazen hak, özgürlük, demokrasi, birey falan diye muntazaman işe yaramaz düşüncelere gark olurum, ama nereden bilebilirdim ki bize yapılan reklamlardan para kazanmamız gerektiği fikrini bu işe yaramaz diye isimlendirdiğim dakikaların birinde bulacağımı? (Yine de dakikalar zaten benim hayatımdan eksildikleri için onlardan özür dileyecek değilim)

Şimdi yolda bir adet kocaman burn adlı enerji içeceği reklamı var. Benim bunu her görüşümde midem kalkıyor, bilmiyorum neden. İnsanların gece kulüplerde daha fazla diri gözükebilmek amacıyla bunu içtikleri bilinçaltımda canlandığından olabilir, ne oldukları gibi görünürler, ne de göründükleri gibidirler hesabı.

İlk olarak Pigovian gibi uyuz bir ismi olan bir ekonomi teriminden hareketle başladı ilk kıvılcım. Ulan dedim kendime (öyle biraz kaba olurum baş başayken) bu adamlar kaç para verse bu reklama maruz kalmayı kabul edersin? Sonra kafam yağmurlu ve gök gürültülü bir güne dönüştü. Şimşekler ardı ardına çakıyor. Benim parasını vererek stada girdiğim maçta kenarda olan reklamdan tutun da, belediyenin otobüs durağında yazan kocaman WALL yazısına kadar hayatın birçok alanından birçok örnek geldi aklıma. Ne hakkı var kardeşim kamuya ait olan bir arazide gezen bir vatandaşın arabasının üstünde Coca Cola yazan bir arabanın gezmeye! Bana bunun için para ödemedi ki! Ben onun logosunu adını falan ticari bir amaç uğruna kullansam beni mahkemelerde süründüre süründüre emekleyen çocukların yürümesi misali emekli eder. Ben logo veya ad değilim, adamlar bizzat beni ticari amaçları uğruna kullanıyorlar. Ben hakkımı alırım arkadaş, buradan açık açık söylüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder