16 Haziran 2014 Pazartesi

Aldatıcı Reklam Örnekleri

Düpedüz aldatıcılık ama pazarlamacılar psikolojik fiyatlama diyor.
"Oysa o şefkatli nebî, söz ahlâkını güzel eylemeye ve de güzel ahlâkın olmazsa olmazı olarak vefaya ve dürüstlüğe gelip dayandığında, “Aldatan bizden değildir” diyecek kadar keskin ve sertti."
Yarı Fiyat Aldatmacası
Kurban Bayramı zamanında bir market "Bir alana ikincisi %50 indirimli" kampanyası başlatmıştı. Bunu da fırsat bilip kataloğuna ürünlerin yarı fiyatını büyükçe yazmış. İnsan ucuz ucuz gördükçe alası geliyordu.

Yarı Fiyat Aldatmacası
Ortalama Parça Fiyatı Aldatmacası
Müspet olduğu söylenen bir gazetenin bir sayfasının yarısından fazlasını kaplayan aldatıcı bir reklam karşıma çıktı.

Ortalama Parça Fiyatı Aldatmacası

Taksit Tutarı Aldatmacası
Ürünleri ucuzmuş gibi göstermenin bir yolu da broşüre ürünün peşin fiyatı yerine bir taksidinin tutarını  yazmaktır. Gerçekte taksit bir kere ödenmeyecektir ve bir halı 20 TL'ye mal olmayacaktır. Taksit tutarının azlığı vurgulanarak ödemenin 15 ay boyunca yapılacağı gözden kaçırılmaktadır.

Taksit Tutarı Aldatmacası

Mesnedi Olmayan Fotoğraf ve İddialar
Reklamlar hem içerdikleri resim ve ifadelerde hem de insanlara ulaşma vasıtalarında sınır tanımıyor. Ramazan bayramına bir hafta kala kapıma gelen reklam broşürünü takdim etmek istiyorum: İnsan zaaflarından faydalanıp insanın canını çektiren, almaya imkanı olmayanları sıkıntıya sokan, belki firma sahibinin bile gerçeğini görmediği çeşitte çikolatalar gösteren hazır bir resim ve altında da neresinden tutarsanız tutun içinden bir yağ ve bir yalan akan, insan aklını tahkir eden bir cümle...

Bir Bayramlık Çikolata Broşürü
Kafiyeyi uydurmak için sudan ucuz olma iddiası...

Sudan Ucuz Fiyat

Suyunun Suyu Kupon Aldatmacası
İnsan psikolojisi bir gün bir şekilde nakde çevrilebileceği beklentisi içine girerek puan, kupon, bilet, yıldız, taksit gibi token economy pekiştireçlerinden etkilenir ve bunları toplamak için arzu edilen davranışları sergilemeye başlar. Reklamlar toplamda katkısı ihmal edecek kadar düşük olan bu şeyleri kaçırılmayacak fırsatlar gibi bayram havasında gösterir.

Varan ve Başlayan Aldatmacası
Bazen reklamlarda en cazip kampanyalı ürün öne sürülüp aynı kampanya bütün ürünleri kapsıyormuş imajı verilerek müşteri yanıltılır ve ürünleri incelemesi sağlanır. Cazip olan ifade büyük, diğerleri küçük yazılır.

Başlayan Aldatmacası

Varan Aldatmacası
95 Kuruş Aldatmacası
Reklamcılık bir lira da olsa fiyatı düşük göstermenin derdinde. Zaten fiyatı bir lira düşük göstermek için beş kuruşluk indirim yapmış, sonra kalan 95 kuruşu da gizlemeye çalışmış. Cebinizden gizlice 1TL kaçırır gibi.

95 Kuruş Aldatmacası


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder