9 Mart 2015 Pazartesi

Reklamlarda Görmediklerimiz

Reklamlarda ürünlerin sağlayacağı kısa süreli keyif, zevk, his, duygu vs. vurgulanır. Ancak işin aslının ne olduğu, ürünün nelerden oluştuğu ve potansiyel zararları söz konusu edilmez. Çünkü öğrendiğimizde tiksineceğiz, yemeyeceğiz, yesek de aynı iştahla olmayacak. Hatta kimi zaman ürünü daha alımlı yapmaya yönelik hoş bir renk boyası en tiksinti uyandıracak bir maddeden elde edilip en tiksinti uyandıracak bir üretim sürecinden geçiyor olabilir. Her şey ürünün lezzeti, görüntüsü ve raf ömrü için. Diğer bir deyişle çok talep, çok satış ve çok kâr için.

Reklamlarda görmediklerimize birkaç örnek:

Şeker ve Yağ
Diyabet veya obezite olmak istemeyenlerin ne yediğine dikkat etmesi gerekir.

Meşhur bir çikolatanın içeriği
Kinolin Sarısı
Kinolin sarısı (E104), zararları konusunda tartışmaların sürdüğü bir gıda boyasıdır. Meşhur bir limonatanın cafcaflı sarı renginin kaynağıdır.

Cafcaflı sarı rengin kaynağı

Karmin
Karmin, kırmızı renk veren bir gıda boyasıdır. Hergün böcek yediğinizi biliyor musunuz? başlıklı bir haberin sadece linkini vererek yetiniyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder